Kitap okuyan anne, çocuğa rol model oluyor

13.12.2012 18:54

 

Çocuk eğitiminde en çok tavsiye edilen yöntem, kitap okumadır. Ancak bunu pek uygulamayanların bahanesi ortak: “Vakit bulamıyorum!” Ayda 6-7 kitap bitiren 2 çocuk annesi Nurhan Keskin, yarım gün çalışan bir ev hanımı üstelik. “Benim el işim kitap.” diyen Keskin, isteyen herkesin okumaya vakit bulabileceğini söylüyor...

Nurhan Keskin, 41 yaşında 2 çocuk annesi bir kitap âşığı. Hem yarım gün çalışıp hem de ev hanımlığı yapan Keskin, NT Mağazaları sponsorluğunda düzenlenen “Anneler Okuyor” yarışmasında 10 bin sayfa kitap okuyarak 2. oldu. “Boş kalınca kadınlar eline elişi alır, ben kitap okurum.” diyen Keskin, haftada 2 kitap bitiriyor. Günün yarısında kardeşinin marketinde çalışan Nurhan Hanım, “İsteyen herkes okumaya vakit ayırabilir.” diyor. Keskin, kitaplarda okuduğu bilgileri eşi ve çocuklarıyla da paylaşıyor. “Yatağımın başında bir ışık var. Eşim uyusa da ben muhakkak bir şeyler okurum. Eşim televizyonda maç izlerken, ben salonun bir köşesinde kitabımı okurum. Dinlemek isterse sevdiğim yerleri paylaşıyorum.” diyen Keskin’in mutfak, salon, banyo ve yatak odası olmak üzere 4-5 yerde ayrı kitapları var. Mutfakta çay hazırlarken bir kitaba göz gezdirirken, banyoda çamaşırları makineye doldururken okuduğu kitap ayrı. Keskin, halk kütüphanesinin de müdavimi. Haftada iki kere uğradığı kütüphanenin çalışanlarıyla da arkadaş olmuş. Annesine kitap taşıyan Betül, “Annemi okurken gördüğümde kendimden utanıyorum. Hemen elime bir kitap alıyorum. Annem kitap okurken bizi de asla ihmal etmez.” diyor. Okuma alışkanlığını, ilkokul mezunu babasından kazandığını söyleyen Keskin, kitap sevgisini, “Çocuklarımı küçükken ayağımda sallar, yine kitap okumaya devam ederdim.” sözleriyle anlatıyor.

    Çocuk eğitimi konusunda kitap yazan Pedagog Ali Çankırılı, çocuk eğitiminin ana rahminden başladığına dikkat çekiyor. Çankırılı, doğumdan sonraki 2 yılın anne-çocuk beraberliği için çok önemli olduğunu söylüyor. Çankırılı, “Anneye güven o kadar önemli ki, babaya, insanlara, hatta Allah’a güven duygularının da temelinde anneye güven duygusu yatar. Çocukta kişilik, aileden aldığı eğitime bağlı olarak 6 yaşına kadar büyük çapta tamamlanır.” diyor. Annenin ilk öğretmen olduğunu vurgulayan Çankırılı, çocuğun okul çağına kadar temel eğitimini anneden aldığını belirtiyor. Ali Çankırılı, Bediüzzaman Hazretleri’nin, “Ben bu seksen sene ömrümde, seksen bin zatlardan ders aldığım halde, kasem ediyorum ki, en esaslı ve sarsılmaz ve her vakit bana dersini tazeler gibi, merhum validemden aldığım telkinat ve mânevî derslerdir ki, o dersler fıtratımda, adeta maddî vücudumda çekirdekler hükmünde yerleşmiş. Sair derslerimin o çekirdekler üzerine bina edildiğini aynen görüyorum.” sözlerini hatırlatarak, annenin çocuk eğitimindeki yerine dikkat çekiyor. Çankırılı, çocuğun okuma alışkanlığı kazanmasında da rol modelinin başta anne, baba olmak üzere aile büyükleri olduğunu kaydediyor. Bu amaçla ailecek yapılacak kitap ve gazete okumalarının önemli olduğunu dile getiriyor.

Annelerin okuyabileceği tavsiye kitaplar

  1. Çekirdekten Çınara – M.Fethullah Gülen (Nil Yayınları)
  2. Aile İçi Eğitim – İbrahim Canan (Gülyurdu Yayınları)
  3. Ailede Sevgi İletişimi – Vehbi Vakkasoğlu (Nesil Yayınları)
  4. Lütfen! Benim İçin... - Yasemin Yalçın Aktosun (Gülyurdu Yayınları)
  5. Ana Baba Okulu – Ali Çankırılı (Zafer Kültür Yayınları)
  6. Bu Çağda Çocuk Yetiştirmek – Ahmet Maraşlı (Timaş Yayınevi)
  7. Var mı Beni Anlamak İsteyen? – Nevzat Tarhan (Timaş Yayınevi)
  8. Bağırıp Çağırmadan Çocuk Eğitimi – Ekrem Acar (Yediveren Yayınları)
  9. Çocuk Baş Belası mı, Baş Tacı mı? – Fatma Taş (Hayat Yayınları)
  10. Din Eğitiminde Mükafat ve Ceza – Mehmet Emin Ay (Gülyurdu Yayınları)

ZEYNEP HAŞLAK - İSTANBUL

https://beta.zaman.com.tr/aile-saglik/kitap-okuyan-anne-cocuga-rol-model-oluyor/2023204.html